niedziela, 5 listopada 2017

Pytanie o bombki koralikowo-szydełkowe



"Werka, twoje bombki są świetne, czy zdradzisz jak jej zrobiłaś?" Ola Z.

"W jakim programie narysowane są wzory na bombki koralikowe i czy można go pobrać za darmo? Chciałabym narysować coś sama" Karolina K.

"Chciałabym sama wymyślić - czyli uprościć wzory na bombkach - gdzie mogę znaleźć darmowy lub bardzo tani program do projektowania kulek. Program do sznurów i wszystkie, o których piszesz na stronie, mam. " Renata

Odpowiadam

Przedświąteczne przygotowania czas zacząć:) U mnie bombki powstają już od września. Wyraźnie widać, że zapanowała na nie moda - za sprawą rosyjskojęzycznych koleżanek - dlatego wypatrzyłam trzy kursy na bombki, które są warte polecenia.

1. Kurs Violetty Krygier w Royal Stone.

http://blog.royal-stone.pl/kule-ukosnikiem-robione/


2. Kurs Natalii Slipchenko w Pasart.pl

http://blog.pasart.pl/2017/11/03/zrobic-bombke-szydelku-bombka-koralikow-krok-kroku/

3. Rosyjskojęzyczny kurs  Iriny Leonovy na Rukodelion - to ten z którego sama się uczyłam, gdyż nie było jeszcze kursów w rodzimym języku.

https://rukodelion.com/1461-vyazanyy-sharik-s-biserom


Do zrobienia bombki o średnicy wewnętrznej 4 cm potrzeba dokładnie 1584 koralików 11/0 round. To jest nieco więcej niż 10 gramów - około 11-12. Niezbędne będzie też wnętrze kuli - sama używam piłeczek do tenisa stołowego, ale to może być też kula styropianowa czy kulka z folii aluminiowej.

Czas potrzebny na przygotowanie bombki to plus minus 8 godzin - 2 godziny zajmuje mi nawlekanie wzoru a pozostałe kilka godzin to przyjemność szydełkowania i wykończenia pracy.

Generalnie rzecz ujmując przyda się zdolność do szydełkowania ukośników, a przy okazji można nauczyć się rozszerzać i redukować wzory.

Jeśli już wspomniałam o wzorach - wzory tworzyć można w dbbead czy jbead - popularnych programach do tworzenia wzorów, jedynym utrudnieniem jest szerokość wzoru - zwykle rysuje się go na 72 i więcej koralików szerokości. Załączam plik jbb na zupełnie gładką bombkę, może przyda się jako baza pod inne wzory.
https://drive.google.com/open?id=119aEx1QFkZL5B6XF5bkf0RW5NLjwZcDb


Morze wzorów odnalazłam też pod linkiem do rosyjskojęzycznej grupy koralikowej o TU 
a także na portalu crochetbeadpaint gdzie po rejestracji uzyskuje się dostęp do ogromnej bazy wzorów na wszelkie prace szydełkowo-koralikowe. Wzory, które sama przetestowałam wrzucam na dysk google o TU.


To co - do świąt pozostało jest kilka tygodni, 
podejmujesz bombowe wyzwanie?


Skomentuj lub udostępnij:

8 komentarzy:

  1. Mam ambitny plan... Jak zresztą wiesz :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja do projektowania kulek używam Haekelkugel-Designer. Nie wpadłam na to, żeby wykorzystać jbead :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspomniany przez Ciebie program zupełnie mi nie leży, wiec poszłam w stronę pomysłu koleżanek zza wschodniej granicy:)

      Usuń
  3. Musze zabrac sie za szydelko .... w koncu <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepraszam za to pytanie o pogram. Czy może pani napisać jakie ustawienia dać w obu programach, aby zrobić bombkę z 66 koralikami w najszerszym miejscu.
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  5. Sa przepiekne ale wolalabym filmik

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam tego typu dekoracje choinkowe

    OdpowiedzUsuń