środa, 23 marca 2016

Pytanie o oplatanie kryształków w kształcie kropli



"Oplecenie kropel, które kupiłam okazało się trudniejsze niż myślałam. Mogłabym prosić o jakieś wskazówki?" Wiktoria

"Mam pewien problem z opleceniem kryształków w kształcie lezki/migdala. Do tej pory próbowałam oplatać je koralikami miyuki delica,  jednakże efekt nie do końca mi się podoba. Czy mogłaby mi Pani pomoc i powiedzieć jak opleść taki kryształ koralikami Toho?" Patrycja W.


Odpowiadam

Nie mam jednej recepty na zaplecenie kryształów w kształcie kropli/łzy, ale podzielę się swoją metodą. Otóż zaczynam od wyplecenia "pleców", stosując się ścisłe do wzoru "Teardrop" z książki Diane Fitzgerald o tytule "Shaped Beadwork". Używam zwykle koralików w rozmiarze 15/0, ale można to też wykonać równie dobrze z 11/0 czy cylindrycznych 12/0. Powielam schemat z książki, poszerzając obwód tak długo, aż plecionka przykryje cały tył kryształka. Następnie dodaję jeden rząd koralików większych (do 15/0 dodaję 11/0 lub 12/0) i dalej zaczyna się zwykle improwizacja:) Albo dodaję znów mniejsze koraliki, albo jeszcze jeden rząd większych, nie mam na to sprawdzonej metody.

Dla porównania z 15/0, z 12/0 cylindrycznych i z 11/0. Widać moją słabość do nicklu, była o nim mowa ostatnio:)


Postępuję tak niezależnie od tego czy kropla jest płaska (flatback) czy wypukła (pointback), przykład:


Inną metodą, którą miałam okazję przetestować jest oplecenie kropli wg. tutoriala Galiny Dietrich.

Zatem życzę powodzenia! A może znasz jeszcze inny wzór na zaklęcie kropel w koraliki?

Skomentuj lub udostępnij:

2 komentarze:

  1. Did you know that you can make cash by locking premium areas of your blog / website?
    To start you need to open an account on Mgcash and run their content locking widget.

    OdpowiedzUsuń
  2. Are you monetizing your premium file uploads?
    Did you know Share Cash will pay you an average of $0.50 per file download?

    OdpowiedzUsuń